خاطرات من و ني ني

انتخاب اسم

1391/11/1 1:54
نویسنده : هما
310 بازدید
اشتراک گذاری

انتخاب اسم

اسم يه چيزيه كه يه رابطه تنگاتنگي با خود فرد پيدا مي كنه پس نبايد  ساده از كنارش گذشت.

من شنيدم افرادي بودن كه به رابطه اسم و شخصيت اعتقاد كامل داشتند اما خودم نمي تونم نظري در اين مورد بدم.چون اطلاعاتي در مورد نظر اون افراد ندارم.niniweblog.com

 

مي گن از وظايف پدر و مادر تعيين اسم نيكو براي بچه هاشونه.

پس مهمترميشه قضيه!niniweblog.com

 

اسم از نظر من بايد يه مشخصاتي داشته باشه:niniweblog.com

 

1-اسم طوري نباشه كه بچه بعدا خجالت بكشه و بايد با دوره و زمونه نسل بعد ما كه نسل بچمونه تناسب داشته باشه.

2-اسم زيبا باشه و معني خوبي داشته باشه تا بچه به معني اسمشم افتخار كنه.

3-اسم توي لهجه هاي مختلف عوض نشه و بد تلفظ نشه.

4-سه چهار تا حرف بيشتر نباشه كه سبك و لطيف توي زبون بچرخه وقتي مي خواي بچه رو صدا كني لازم نباشه انشا بخوني...........!niniweblog.com

 

5-اسم بايد متناسب با مكان جغرافياي زادگاه بچه باشه. (توضيح بيشتر اينكه يه اسمي ديدم حالا نمي شه نام ببرم. گفتم واي چه اسم قشنگي بعد فهميدم به زبان يكي از اقوام ايراني يه معني بدي داره،پس فهميدم هر اسمي هر جايي مناسب نيست)

6-اسم بچه از نظر من هيچ ربطي به اسم خواهر و برادر بچه يا مادر و پدر يا فاميل پدر نداره ،چون هر انساني مستقله .واقعا جاي سواله برام اونايي كه اسم بچه هاشون دقيقا هم وزن و شبيه همه  چه فايده اي براشون داره؟جز اينكه بچه هاي بعد از بچه اولي، با خودشون مي گن اسم من اينه چون اسم خواهر يا برادرم مثلا فلان اسم بوده.اين يعني شخصيت مستقل براي اون بچه قائل نشدن.از طرفي حالا خوش آهنگ بودن اسم و فاميل به اين نيست كه حتما هردوش با يه حرف شروع بشه.مي شه اسم و فاميل به هم ربط  نداشته باشن ولي كنار هم خيلي زيبا باشن.

7-اسم ممكنه زيبا باشه ولي معني اسم براي بچه يه تلقين بدبوجود بياره.حتي بعضي معاني هم بد نيستن ها ولي در يك شرايطي براي بچه ايجاد غم مي كنن.niniweblog.com

 

8-اسم نبايد بچه رو از اصالت خودش دربياره يعني يه اسمي كه توي فرهنگش هيچ جايي نداره ممكنه بچه رو در آينده از فرهنگ خودي دور نگه داره.niniweblog.com

 

9-بايد اسمي انتخاب بشه كه مطمئن باشيم در آينده بچه ازش ناراضي نيست.niniweblog.com

 

(من هي مي گم بچه،فقط بچه بودنو نبايد در نظر گرفت.بيشتر توي جووني و بزرگيه كه فرد حساس ميشه)

 

اينا فقط و فقط نظراي من بود.نمي گم درسته همش.......ولي سليقه اس ديگه.........

niniweblog.com

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

حانی
1 بهمن 91 15:45
منم دقیقا نظرم مثه توعه....ما که اسم پسرمونو انتخاب کردیم ولی سر اسم دختر به نتیجه نرسیدیم...نکه بچه داره به دنیا میاد گفتیم عقب نمونیم


حالا چي انتخاب كردين؟